De vriendjes van juf Nancy en Jules zijn...

De dierenvriendjes in de klas zijn :
Elias, Kamiel, Louis-Alexander, Janne, Jules, Wannes, Jozef, Thibaut, Yuna, Pepijn, Emely, Brighten, Roel, Lorenze-Ilyan, Johannes, Lucas, Lumen, Jana, Johannes en Alexander.







Heen- en weerbriefje

23/06/2017

Beste ouders,

Het is nauwelijks te geloven maar hier is nu ons laatste briefje van dit schooljaar.

Een schooljaar dat voorbij gevlogen is met een heel leuk jaarthema : iedereen telt mee. Op wiskundig vlak zijn we dan ook heel wat wijzer geworden. Maar ook op alle andere vlakken zag ik al mijn kleine schatjes enorm evolueren. Wat ben ik blij met mijn prachtige job waaruit ik toch zoveel voldoening mag halen. Volgende week wordt een weekje van afronden.

Genieten van de leukste verhaaltjes, samen zingen van onze favoriete liedjes, spelen met het speelgoed dat we het allerleukste vonden, veel knuffelen, gezellige praatjes slaan ,… kortom volop genieten van onze laatste momenten in dat eerste kleuterklasje. We mogen dan ook allemaal een plastiekzak meebrengen om onze werkjes in mee te nemen.

Wat staat er ons ook nog te wachten :

- Maandag vieren van de jarigen in juli : Brighten en Thibaut en de klaspop Jules

- Dinsdag vieren van de jarigen in augustus : Pepijn, Roel en Janne. EN FRIETJESDAG!!!

- Woensdag : integratiemoment ( we komen te weten wie onze volgende juf wordt en bij welke vriendjes we nog in de klas zullen zitten. SPANNEND)

- Donderdagnamiddag : afscheid van onze vriendjes van de derde kleuterklas.

- Vrijdag afscheid nemen met een dikke knuffel en elkaar een goede vakantie wensen.

Op vrijdag mogen de kindjes afgehaald worden vanaf 10:00 maar ze mogen ook blijven tot 11:45 (of in de naschoolse opvang tot 16:00 maar dan wel vooraf inschrijven bij juf Dorine )

Jullie mogen zeker nog een fruitje meegeven dat we dan nog samen opeten om 9:30. Daarna spelen we buiten op de speelplaats, in de zandbak of in de speeltuin.

Misschien wel handig voor mij als jullie laten weten wanneer jullie schatje ongeveer zou afgehaald worden. Dan kan ik hem/ haar ook gerust stellen als hij vriendjes/vriendinnetjes vroeger ziet vertrekken.

Ik kom mijn kindje halen rond ± ……………………

Ziezo, toch nog een hele boterham.

Fijn weekend en tot maandag,

Groetjes, juf Nancy

vrijdag 16 september 2016

Dag Jules nemen we samen een kijkje in de school?

Op maandag mochten we allen een fototoestel meebrengen naar school. Wat keken we er allen naar uit op samen op pad te gaan. Maar eerst stonden er nog enkele andere dingen op de agenda gepland. Na de speeltijd werkten we eerst onze zonnebloem af waarvan we vorige week reeds de blaadjes kleurden. Want zoals een bloem met haar vele blaadjes horen ook wij samen in de aapjesklas.



 Toen onze bloem klaar was waren we eerst nog  IN de klas en dan gingen we UIT de klas.   

 Buiten speelden we nog veel meer met de begrippen IN en UIT. We stonden IN onze rondjes op de stipjes IN de rij. Daarna gingen we IN de trein en reden naar Plopsaland, de dierentuin, de zee,... telkens we aankwamen moesten we UIT de trein stappen.




 Tot slot gingen we ook IN de speelgoedbanden zitten en IN de buizen. Tenslotte kwamen alle kindjes er weer UIT want het was al middag geworden.



Toch hadden we nog heel even de tijd om een beetje in de klas te spelen. Ook hier werd goed benadrukt dat het speelgoed eerst UIT de bakken gaat en bij het opruimen moet alles weer IN de bakken.



 In de namiddag was eindelijk het lang verwachte moment aangebroken. Juf Karen kwam met haar kindjes bij ons langs en samen gingen we op pad door de school om alles op de gevoelige plaat vast te leggen. Spaghetti, Cheese,... klonk het langs alle kanten. En wij maar kiekjes maken. Kijk maar even mee waarheen ons tocht ging.


















In de namiddag speelden we ook nog een dramatisatie spelletje : we speelden in de klas : bouwden torens, maakten puzzels, aten koekjes, ruimden op en maakten ons klaar om naar huis te gaan.De juf gelooft erin dat er al echte "toneelspelertjes" in de klas zitten.
Dinsdag begonnen we de dag met een dankgebedje voor de vele vriendjes die gekomen waren. Het kaarsje werd aangestoken en onze zonnebloem werd erbij gehaald. We zegden ook een goeiemorgen aan Jezus.



Na de speeltijd werd de muziek aangezet en toen de muziek stopte moesten we allen stilstaan als een standbeeld. Bij sommige kindjes lukte het echt niet. Anderen deden het schitterend.Maar dat het dolle pret was daarover bestaat geen twijfel.

 



Daarna was het tijd voor een memory. GECONCENTREERD blijven was de boodschap.




  Omdat we het niet allemaal tegelijk konden werd er natuurlijk ook leuk samen gespeeld in de andere hoekjes. Wie niet in de voormiddag aan de beurt kwam mocht in de namiddag meespelen.






 Na de middag had Jules een verhaaltje voor ons klaar.

Toen ging de ontdekbak open. Deze was gevuld met allemaal rode spullen.Als we de kleur rood nu niet kennen op het einde van de maand dan weet de juf het ook niet meer hoor.





En zo vloog alweer een dag voorbij.
Woensdag leerden we opnieuw nieuwe begrippen nl. OP en ONDER.Jules wou een spelletje met ons spelen : hij fluisterde iets in de juf haar oor en de juf moest zeggen of het mocht. Jules wou eens heel gek doen. Hij ging ONDER de bank zitten.
Daarna kroop hij ONDER de rook van Jana. Amai, Jules, dat is niet netjes hoor.


Hij kroop ook ONDER de stoel.

En tenslotte mochten wij allen samen met Jules ONDER de tafels gaan zitten.


Daarna mochten wij ook eens ONDER de stoelen kruipen.



En ONDER  de banken, al ging dat wat moeilijker.

Toen was het tijd voor het begrip OP. 

Maar Jules had nog een verrassing voor ons mee nl. knuffeltjes.Jules zong een lied en wij moesten met ons knuffeltje doen wat Jules zong:
Pim pam poofd,(pie, puik, poet,...)
knuffel op je hoofd ( knie, buik, voet,...)






Sommigen kindjes verstopten de knuffel ONDER hun trui.



De knuffels mochten ook nog eens ONDER de tafel.
Het spel eindigde met allen nog even OP de bank met de knuffel OP het hoofd. Toen kwam Jules langs met zijn mand en alle knuffels werden opgeruimd.

Net voor we naar huis gingen speelden we nog memory met de knidjes die nog niet aan de beurt kwamen.



Donderdag herhaalden we 's ochtend het begrip OP nog even. We mochten allen OP de bank gaan staan. Toen de juf onze naam zei mochten we af de bank springen en ons kentekentje in de mand leggen. Zo zagen we wie er gekomen was en wie nog thuis was.



In de voormiddag kregen we ook nog een prentwaarneming.


Eerst moesten alle kindjes heel goed kijken naar de prent en daarna werden er vraagjes gesteld. De woordenschat werd uitgebreid.



Daarna mochten er andere kindjes stempelen met sponsjes en RODE verf.




En omdat de juf merkte dat al heel veel kindjes een beetje moe werden mochten we in de namiddag nog genieten van het zonnetje en de zandbak. Iedereen had het verdiend.





Daarna nog turnen en dan naar huis.
Vrijdag begonnen we de dag weer eens met een beetje gek doen. Wie nu zijn naam hoorde mocht zijn kentekentje in de mand leggen en daarna OP de tafel gaan staan. Hilariteit ten top. 



Daarna werd er nog gestempeld door een laatste groepje kindjes en de rest mocht spelen in de verschillende hoekjes : de ontdekbak met rode spullen, de dino's, de garage en de puzzels gingen open.







En zo eindigde alweer een leuke week op school. Tijd voor een welverdiend weekend.En maandag is ons thema : Jules brengt een tas mee naar school en ik mag dat ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten