Buiten speelden we nog veel meer met de begrippen IN en UIT. We stonden IN onze rondjes op de stipjes IN de rij. Daarna gingen we IN de trein en reden naar Plopsaland, de dierentuin, de zee,... telkens we aankwamen moesten we UIT de trein stappen.
Tot slot gingen we ook IN de speelgoedbanden zitten en IN de buizen. Tenslotte kwamen alle kindjes er weer UIT want het was al middag geworden.
Toch hadden we nog heel even de tijd om een beetje in de klas te spelen. Ook hier werd goed benadrukt dat het speelgoed eerst UIT de bakken gaat en bij het opruimen moet alles weer IN de bakken.
In de namiddag was eindelijk het lang verwachte moment aangebroken. Juf Karen kwam met haar kindjes bij ons langs en samen gingen we op pad door de school om alles op de gevoelige plaat vast te leggen. Spaghetti, Cheese,... klonk het langs alle kanten. En wij maar kiekjes maken. Kijk maar even mee waarheen ons tocht ging.
In de namiddag speelden we ook nog een dramatisatie spelletje : we speelden in de klas : bouwden torens, maakten puzzels, aten koekjes, ruimden op en maakten ons klaar om naar huis te gaan.De juf gelooft erin dat er al echte "toneelspelertjes" in de klas zitten.
Dinsdag begonnen we de dag met een dankgebedje voor de vele vriendjes die gekomen waren. Het kaarsje werd aangestoken en onze zonnebloem werd erbij gehaald. We zegden ook een goeiemorgen aan Jezus.
Omdat we het niet allemaal tegelijk konden werd er natuurlijk ook leuk samen gespeeld in de andere hoekjes. Wie niet in de voormiddag aan de beurt kwam mocht in de namiddag meespelen.
Na de middag had Jules een verhaaltje voor ons klaar.
Toen ging de ontdekbak open. Deze was gevuld met allemaal rode spullen.Als we de kleur rood nu niet kennen op het einde van de maand dan weet de juf het ook niet meer hoor.
En zo vloog alweer een dag voorbij.
Woensdag leerden we opnieuw nieuwe begrippen nl. OP en ONDER.Jules wou een spelletje met ons spelen : hij fluisterde iets in de juf haar oor en de juf moest zeggen of het mocht. Jules wou eens heel gek doen. Hij ging ONDER de bank zitten.
Daarna kroop hij ONDER de rook van Jana. Amai, Jules, dat is niet netjes hoor.
En tenslotte mochten wij allen samen met Jules ONDER de tafels gaan zitten.
En ONDER de banken, al ging dat wat moeilijker.
Sommigen kindjes verstopten de knuffel ONDER hun trui.
De knuffels mochten ook nog eens ONDER de tafel.
Het spel eindigde met allen nog even OP de bank met de knuffel OP het hoofd. Toen kwam Jules langs met zijn mand en alle knuffels werden opgeruimd.
Daarna mochten er andere kindjes stempelen met sponsjes en RODE verf.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten