De vriendjes van juf Nancy en Jules zijn...

De dierenvriendjes in de klas zijn :
Elias, Kamiel, Louis-Alexander, Janne, Jules, Wannes, Jozef, Thibaut, Yuna, Pepijn, Emely, Brighten, Roel, Lorenze-Ilyan, Johannes, Lucas, Lumen, Jana, Johannes en Alexander.







Heen- en weerbriefje

23/06/2017

Beste ouders,

Het is nauwelijks te geloven maar hier is nu ons laatste briefje van dit schooljaar.

Een schooljaar dat voorbij gevlogen is met een heel leuk jaarthema : iedereen telt mee. Op wiskundig vlak zijn we dan ook heel wat wijzer geworden. Maar ook op alle andere vlakken zag ik al mijn kleine schatjes enorm evolueren. Wat ben ik blij met mijn prachtige job waaruit ik toch zoveel voldoening mag halen. Volgende week wordt een weekje van afronden.

Genieten van de leukste verhaaltjes, samen zingen van onze favoriete liedjes, spelen met het speelgoed dat we het allerleukste vonden, veel knuffelen, gezellige praatjes slaan ,… kortom volop genieten van onze laatste momenten in dat eerste kleuterklasje. We mogen dan ook allemaal een plastiekzak meebrengen om onze werkjes in mee te nemen.

Wat staat er ons ook nog te wachten :

- Maandag vieren van de jarigen in juli : Brighten en Thibaut en de klaspop Jules

- Dinsdag vieren van de jarigen in augustus : Pepijn, Roel en Janne. EN FRIETJESDAG!!!

- Woensdag : integratiemoment ( we komen te weten wie onze volgende juf wordt en bij welke vriendjes we nog in de klas zullen zitten. SPANNEND)

- Donderdagnamiddag : afscheid van onze vriendjes van de derde kleuterklas.

- Vrijdag afscheid nemen met een dikke knuffel en elkaar een goede vakantie wensen.

Op vrijdag mogen de kindjes afgehaald worden vanaf 10:00 maar ze mogen ook blijven tot 11:45 (of in de naschoolse opvang tot 16:00 maar dan wel vooraf inschrijven bij juf Dorine )

Jullie mogen zeker nog een fruitje meegeven dat we dan nog samen opeten om 9:30. Daarna spelen we buiten op de speelplaats, in de zandbak of in de speeltuin.

Misschien wel handig voor mij als jullie laten weten wanneer jullie schatje ongeveer zou afgehaald worden. Dan kan ik hem/ haar ook gerust stellen als hij vriendjes/vriendinnetjes vroeger ziet vertrekken.

Ik kom mijn kindje halen rond ± ……………………

Ziezo, toch nog een hele boterham.

Fijn weekend en tot maandag,

Groetjes, juf Nancy

zondag 5 februari 2017

Chauffeurtje mag ik mee met jou ? ( week 1)

Deze week en ook volgende week staan de voertuigen, met het verkeer en de straat centraal.
Hoe konden we ons thema dan ook beter starten dan naar de voertuigen op straat te gaan kijken?
 Zelf de straat eens op te gaan...










  En over te steken op het zebrapad.
We maakten sporen van de auto's, vliegtuigen, tractors, ... door met de wielen in de verf te rijden. ( intussen herhaalden we ook de kleur zwart)








We leerden een lied : 
Ik draai de sleutel in het slot. Ga je mee op reis?
Sturen, remmen, schakelen, 'k heb mijn rijbewijs.
Vroem, vroem rijdt mijn autootje, veilig op de weg.
Prut, prut, prut, o wee, o wee, ik heb moterpech.

In godsdienst hadden we het over dankbaar zijn omdat de mensen ons laten oversteken op het zebrapad. Daarom trokken we nog eens de straat op en zwaaiden vriendelijk naar de chauffeurs die stopten om ons te laten oversteken.
We zegden ook nog "dankjewel" maar we moesten wel blijven doorstappen tijdens het zwaaien en bedanken. Niet gemakkelijk als je pas 3 jaar bent.
In de klas deden we nog een gebedje.







Toen we op straat waren zagen we opnieuw een bus. Deze keer stond de bus geparkeerd en had de buschauffeur "pauze". De juffen trokken hun stoute schoenen aan en vroegen de buschauffeur of we eens op de bus mochten stappen. Gelukkig was het een hele lieve meneer en zei hij meteen ja.






Om hem te bedanken zongen we voor hem het lied :" de wielen van de bus gaan rond en rond". Toen we moesten afstappen wou Pepijn liever blijven zitten en nog een keertje naar de markt gaan met de bus. Helaas is het op dinsdagnamiddag geen markt anders waren we weer weggeweest hoor.

We deden ook de één één relatie. In elk huisje woont één mevrouw of één meneer. Hun auto's waren allemaal stuk en stonden in de garage. Wij maakten ze en brachten elk hun auto terug naar hun huisje.




In godsdienst kregen we ook het verhaal van de goede herder te horen. Volgende week leggen we de link met wie is een goede herder voor ons en hoe kunnen we zelf een goede herder zijn.


Juf Leentje en juf Bénédicte kwamen opnieuw langs met de fijne motoriekkoffer. Het was heel leuk en we konden heel veel verschillende opdrachten doen.











 We sloten de week af met schrijfdans : de trap. Vorige week gingen we op de "echte" trappen stappen nu mochten we "trappen" tekenen met wasco op grote bladen.







Volgende week staat nog een weekje rond het thema " chauffeurtje mag ik mee met jou? " gepland. We kijken er alvast naar uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten