En over te steken op het zebrapad.
We maakten sporen van de auto's, vliegtuigen, tractors, ... door met de wielen in de verf te rijden. ( intussen herhaalden we ook de kleur zwart)
We leerden een lied :
Ik draai de sleutel in het slot. Ga je mee op reis?
Sturen, remmen, schakelen, 'k heb mijn rijbewijs.
Vroem, vroem rijdt mijn autootje, veilig op de weg.
Prut, prut, prut, o wee, o wee, ik heb moterpech.
In godsdienst hadden we het over dankbaar zijn omdat de mensen ons laten oversteken op het zebrapad. Daarom trokken we nog eens de straat op en zwaaiden vriendelijk naar de chauffeurs die stopten om ons te laten oversteken.
We zegden ook nog "dankjewel" maar we moesten wel blijven doorstappen tijdens het zwaaien en bedanken. Niet gemakkelijk als je pas 3 jaar bent.
In de klas deden we nog een gebedje.
Toen we op straat waren zagen we opnieuw een bus. Deze keer stond de bus geparkeerd en had de buschauffeur "pauze". De juffen trokken hun stoute schoenen aan en vroegen de buschauffeur of we eens op de bus mochten stappen. Gelukkig was het een hele lieve meneer en zei hij meteen ja.
Om hem te bedanken zongen we voor hem het lied :" de wielen van de bus gaan rond en rond". Toen we moesten afstappen wou Pepijn liever blijven zitten en nog een keertje naar de markt gaan met de bus. Helaas is het op dinsdagnamiddag geen markt anders waren we weer weggeweest hoor.
We deden ook de één één relatie. In elk huisje woont één mevrouw of één meneer. Hun auto's waren allemaal stuk en stonden in de garage. Wij maakten ze en brachten elk hun auto terug naar hun huisje.
Juf Leentje en juf Bénédicte kwamen opnieuw langs met de fijne motoriekkoffer. Het was heel leuk en we konden heel veel verschillende opdrachten doen.
We sloten de week af met schrijfdans : de trap. Vorige week gingen we op de "echte" trappen stappen nu mochten we "trappen" tekenen met wasco op grote bladen.
Volgende week staat nog een weekje rond het thema " chauffeurtje mag ik mee met jou? " gepland. We kijken er alvast naar uit.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten