De vriendjes van juf Nancy en Jules zijn...

De dierenvriendjes in de klas zijn :
Elias, Kamiel, Louis-Alexander, Janne, Jules, Wannes, Jozef, Thibaut, Yuna, Pepijn, Emely, Brighten, Roel, Lorenze-Ilyan, Johannes, Lucas, Lumen, Jana, Johannes en Alexander.







Heen- en weerbriefje

23/06/2017

Beste ouders,

Het is nauwelijks te geloven maar hier is nu ons laatste briefje van dit schooljaar.

Een schooljaar dat voorbij gevlogen is met een heel leuk jaarthema : iedereen telt mee. Op wiskundig vlak zijn we dan ook heel wat wijzer geworden. Maar ook op alle andere vlakken zag ik al mijn kleine schatjes enorm evolueren. Wat ben ik blij met mijn prachtige job waaruit ik toch zoveel voldoening mag halen. Volgende week wordt een weekje van afronden.

Genieten van de leukste verhaaltjes, samen zingen van onze favoriete liedjes, spelen met het speelgoed dat we het allerleukste vonden, veel knuffelen, gezellige praatjes slaan ,… kortom volop genieten van onze laatste momenten in dat eerste kleuterklasje. We mogen dan ook allemaal een plastiekzak meebrengen om onze werkjes in mee te nemen.

Wat staat er ons ook nog te wachten :

- Maandag vieren van de jarigen in juli : Brighten en Thibaut en de klaspop Jules

- Dinsdag vieren van de jarigen in augustus : Pepijn, Roel en Janne. EN FRIETJESDAG!!!

- Woensdag : integratiemoment ( we komen te weten wie onze volgende juf wordt en bij welke vriendjes we nog in de klas zullen zitten. SPANNEND)

- Donderdagnamiddag : afscheid van onze vriendjes van de derde kleuterklas.

- Vrijdag afscheid nemen met een dikke knuffel en elkaar een goede vakantie wensen.

Op vrijdag mogen de kindjes afgehaald worden vanaf 10:00 maar ze mogen ook blijven tot 11:45 (of in de naschoolse opvang tot 16:00 maar dan wel vooraf inschrijven bij juf Dorine )

Jullie mogen zeker nog een fruitje meegeven dat we dan nog samen opeten om 9:30. Daarna spelen we buiten op de speelplaats, in de zandbak of in de speeltuin.

Misschien wel handig voor mij als jullie laten weten wanneer jullie schatje ongeveer zou afgehaald worden. Dan kan ik hem/ haar ook gerust stellen als hij vriendjes/vriendinnetjes vroeger ziet vertrekken.

Ik kom mijn kindje halen rond ± ……………………

Ziezo, toch nog een hele boterham.

Fijn weekend en tot maandag,

Groetjes, juf Nancy

vrijdag 15 april 2016

Ik kan al veel, ik weet al veel !!!

Deze week begonnen we na een heerlijke vakantie aan het thema : Ik kan al veel, ik weet al veel !!!
 De juf begon met ons te vertellen wat we allemaal al goed konden. Daarna was het onze beurt om eens goed na te denken. "Wat willen we graag worden als we groot zijn?" Heel veel kindjes willen mama of papa worden.
 
 
 
Blijkbaar toch niet zo'n eenvoudige vraag. Gelukkig had Jules een boekje mee over Bumba die allerlei beroepen uitoefent.
 

 
Daarna wisten we het al veel beter. We vertelden het aan Jules, aan elkaar en aan de juf. Sommige willen bij de politie gaan, anderen kiezen ervoor prinses of mega mindy te worden. Terwijl ook mega toby goed scoorde,...
 
Febe was de gelukkige die de weerbeer zijn zonnebril en zomerjas mocht aandoen want dat was deze week haar taakje. De weerman beloofde goed weer dus we zouden zeker kunnen buiten spelen deze week.

 
 
In het verrassingskoffertje ontdekken we een nieuwe kleur.
 
 
Bruin
We toonden onze bruine kleren aan elkaar en daarna kregen alle bruine spulletjes uit de verrassingskoffer een plaatsje aan ons bord. Ook in de klas gingen we op zoek naar bruine spullen. Kijk maar mee wat we allemaal zagen.
 


We hebben ook gestempeld met verf en sponsjes. Later zal onze juf er een mooi portret van onszelf van maken over wat we later willen worden.

 

Omdat we al veel kunnen werden ook de moeilijkste puzzels uit de kast gehaald. Iedereen deed zijn uiterste best om het tot een goed einde te brengen.



 
Op woensdagmorgen vonden we Jules in zijn bed met een dikke buik. Hij had een blok onder zijn trui verstopt. Wij maakten hem dun.
 
 


















Daarna  maakten we onze eigen buikjes  dik
en weer dun.



Toen werden er dikke en dunne voorwerpen bijgehaald die we mochten sorteren in het dikke of het dunne vak op het tapijt.










Deze week had Jules ook plots een dikke staart gekregen. Voor ons had hij een dunne staart mee. Maar omdat het bij de meisjes met een rokje of kleedje een beetje moeilijk was om een staartje te maken. Toverde de juf het staartje om tot een armbandje.





 
Na de vakantie had Nand ook heel droevig nieuws te vertellen. Zijn opa was in de paasvakantie gestorven. Hij bracht een rouwkaartje mee en we maakten het even heel stil bij een brandend kaarsje. Nand mocht het kaartje van zijn opa die nu een mooi sterretje is aan de kaartjesboom in het tof-hoekje hangen.
 
 
Gedurende de week oefenden we de begrippen dik en dun nog meermaals in want toen we onze naam hoorden op donderdagmorgen dan mochten we iets kiezen en zelf zeggen of het een dik of dun voorwerp was dat we gekozen hadden.
 



Van het lentezonnetje hebben we natuurlijk ook genoten.









En toen juf Nancy naar een vergadering was mochten we samen met juf Karen de stokrozen zaaien in potjes. Nu moeten we ze verder goed blijven verzorgen want als ze goed gegroeid zijn zullen we ze uitplanten in de schooltuin.



 
Het liedje dat we deze week leerden was :
Kousen aan mijn teen
ik kan dat al alleen.
Handen in mijn mouw,
ik kan dat zonder jou.
Alleen zelf zonder jou,
punt uit amen!
Maar dit liedje zingen dat doe ik liever samen.
 
Deze week vierden we maar liefst twee keer feest. Op dinsdag mocht Manon op de troon voor haar derde verjaardag.
Geniet maar mee.













 
En op vrijdag stond de troon klaar voor Wout. Ook hij wordt al een grote jongen want ook hij kreeg een kroon met 3 erop !!!
Kijk maar mee.
 















 Ons thema volgende week is : " de liefste mama is van mij !"
Fijn weekend en vergeet vooral niet om maandag jullie mooie kleren aan te doen want de schoolfotograaf komt langs voor de klasfoto.


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten